Vakthundssubstitut...

Ett lejon vore fint i brist på vakthund. Skulle behöva något som höll borta den grävling som natttetid plöjer djupa fåror i gräsmattan i jakt på den förhatliga pingborrens feta , äckliga larver. Några centimeter ner i jorden ligger de och kalasar på gräsrötterna. Förvisso är det väl bra att grävlingen äter upp dem men lite träligt att vända tillbaka grästuvor runt hela tomten som om en dålig golfare gott loss på "gräsgreenen". Det finns visst någon sorts nematoder att släppa ut, men jag är inte så mycket för att laborera med sånt där. Får väl hoppas att det ger sig med tiden.

© Foto: Janne Gardenlife

Kommentarer
Postat av: Anja

Även hos mig skulle det behövas en Hans/hennes majestät - fast inte mot gräövling utan mot "onda andar" ;))!

Jag blevc otroligt glad över din kommengtar i min blogg!

Dina bilder är ju riktigt proffsiga och uttrycksfulla - mina är bara 'upp-och-ner' naturalistiska.



mvh, Anja

2008-10-05 @ 16:13:24
URL: http://anjashill.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Lite lik vakthunden Gizmo.

2008-10-05 @ 17:56:35
Postat av: Gardenlife

Kanske kan vakthunden Gizmo ta hand om både grävlingar och onda andar...; )

/Janne

2008-10-05 @ 18:04:36
URL: http://gardenlife.blogg.se/
Postat av: Helena

Härliga bilder på din blogg!

Otroligt vackra.

/Helena

2008-10-05 @ 21:19:28
URL: http://www.klarafardiga.blogspot.com
Postat av: Poppins

En sådan vakthund skulle jag också vilja ha. Inte för att jag har problem med grävlingar, däremot använder grannskapets kattor en av rabatterna som toalett...

2008-10-06 @ 09:32:44
Postat av: TIG

Återigen en riktigt njutbar bild. Jag vill också ha en lejon! just nu har jag bara tvättbjörnar, och det är inte riktigt samma sak...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0