Snyggt på papper...

Värsta flugan just nu verkar vara scrapbooking. Jag kan förstå vurmen när man tittar runt blad alla läckra typer av papper som finns att få tag på nuförtiden. Det vimlar av ställen på nätet att beställa från. Själv fatsnar jag för de japanska modellerna som är riktigt maffiga och finns i så många olika variationer och nyanser. Jag har provat på origami för länge sedan, jag tror att jag fortfarande kommer ihåg hur man viker den klassiska tranan. Hos The Paper Studio hittade jag några vykort med grönsaksmotiv som jag fastnade för. Man skickar för lite brev och vackra kort .... i alla fall när det gäller mig.... Hur gör ni?

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Mmmm... Det är helt klart fina kort och vackra brevpapper som man saknar mest sedan man övergav den gamla hederliga postkorrespondensen och började mejla istället...



Tack så mycket för kommentaren i min blogg - nu ska jag kika runt lite i din! :-)

2008-11-08 @ 15:30:38
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: annette

Ja, det har du alldeles rätt i, tillhör också dem som skickar alldeles för lite vanliga kort & brav numer, väldigt fina som Du visar, så härlig färg.

Har tittat runt lite på Din blogg, väldigt fina bilder, förstår om Du längtar efter Hortensia, så jättevackert!

Kommer Du också från Norrköpingstrakten eftersom Du skriver om Svärtinge?



Tack för kommentar hos mej!

Ha en skön helg!



annette

2008-11-08 @ 15:59:08
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Poppins

Papper har alltid fascinerat mig. Ett vackert papper kan inspirera till teckningar och målningar. Nu har jag också testat scrapbooking och det är faktiskt kul. Det roligaste är faktiskt att få hantera allt papper och göra någonting av arken.



Jag har förmåga att samla på mig kort av olika slag, oftast konstkort, men tyvärr skickar jag allt för få. Ändå är det ju så roligt att få en hälsning i brevlådan... Får ta och skärpa mig. Kanske vi borde slå ett slag för det handskrivna ordet?

2008-11-08 @ 17:00:23
Postat av: ingela

Jag har unde många år tillverkat mitt eget papper och utgått från det när jag gjort mina kort. Det är ju så enkelt att göra eget papper, papper, mixer, nätram, duskbräda och sen torka. Det finns en bok som heter "Papprets Historia" av Bo Rudin, som är hel fantastisk. Skulle tro att den finns på biblioteket.



Kul är det i alla fall att skapa eget!

Ingela

2008-11-08 @ 19:57:41
URL: http://gardenofingela.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

När jag lärt mig göra en Fujimotokub då ska jag köpa vackert papper.

2008-11-11 @ 14:33:31
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0