Det hänger på pipen...

Nu börjar det bli trångt på fönsterbrädorna. Sticklingar och frösådder slåss om utrymmet och ändå är det bara början...mer ska det bli. Det innebär ju också att det är mer som ska vattnas allteftersom. Jag har ingen direkt bra vattenkanna trots att jag har tillgång till ett helt gäng är det ingen som har den där perfekta pipen. Det blir på något sätt alltid en skvätt vatten som vill hoppa lite längre än vad som var tänkt. Är det någon som känner igen problemet? Sökte kannor på nätet och hittade den här som kallas trästamskannan. Förvisso lite rolig men kanske inte den mest praktiska. Jag hittade den här på roliga prylar.

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Jag känner absolut igen mig. Tyvärr så är den bästa kannan jag har också den fulaste. Den är i plast och har bara ett halvrör, så man ser vattnet hela tiden. Tror min sambo köpte den på IKEA faktiskt. Jag tycker om de som är lite retro och är gjorda i plåt.



Men frösådderna brukar jag vattna med en vattenspruta. Jag vattnar för hårt annars, så det blir bara rännor. :)



/Christoffer

2009-03-27 @ 08:21:14
URL: http://www.wattlesphotos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0